Meeturg on mitmendat aastat keerulises seisus. Postimees Maa Elu küsis kommentaari kriisiloole ja palus arutleda teemal, kuidas saaks tarbija mesinikke toetada. Minu vastus sai selline:
Igal meesõbral võiks olla oma isiklik mesinik
Andres Tamla, Eesti Mesinike liidu juhatuse liige
Eesti mett on ikka otse mesinikult ostetud, nii on kõige lihtsam nii mesinikul kui ka meesõbral. Ühelt poolt on püsivad kliendisuhted kinnitus mesinikule, et ta pole oma tööd ilmaasjata teinud ning mesi on endiselt oodatud kaup, teisalt annab usaldussuhe mesinikuga tarbijale kindluse, et mesi on ehtne ja kodumaine. Ei tasu ka peljata, nagu oleks poemesi kättesaadavam kui oma mesinikuga kaupa teha – paljud mesinikud toovad tellitud mee koju kätte, saada ainult sõnum.
Isegi kui ei leidu teaduslikku alust väitele, et inimese organismile sobib kõige paremini toit, mis on kasvanud tema kodukohast mõnekümne kilomeetri raadiuses, siis selles ei kahtle küll keegi, et kohalik toit on lühikese tarneahelaga ja keskkonnasõbralik. Eestis on säilinud liigirikas loodus ja meie mesi on selle parim kinnitus – vastupidi paljudele muu maa metele on Eesti mesi paljude õite külluslik kooslus. Mitmekülgne toidulaud mõjub ka mesilaste tervisele hästi.
Eesti mesi on hea! Mee kohta loe lisa mesinike liidu tarbijalehelt www.mesionhea.
Põhiloos andis intervjuu Mario Kalvet, lugu ilmus 29.02.2024 ja on leitav siit.